Read-it: Maak een fan van je klant

Einde 2004 bestond het internetshoppen amper.  Het was de aanloop naar Kerstmis. Kersthopping-tijd, ook voor mij.

Het werd een negatieve ervaring.  In elke winkel stonden lange wachtrijen, de verkopers waren moe van het uren mooie pakjes maken.  Je raadt het al: vriendelijkheid was dikwijls ver zoek. 

Niet dat dit zo anders was dan de jaren er voor maar ik had net het het boek ‘Maak een fan van je klant’ van Ken Blanchard en Sheldon Bowles gelezen.  Het verhaal zat fris in mijn hoofd en mijn opmerkzaamheid was scherp. Het boek gaat over klantvriendelijkheid.  Je bent het als je kan ontdekken wat de klant wil, je dat waarmaakt met net dat beetje meer.

In de komende dagen vertel ik er meer over, aan de hand van de principes van Hostmanship.  Ik leerde de fijne mensen van de Hostmanship Group kennen in 2008 en tracht sindsdien deze principes zelf toe te passen en uit te dragen. Tot morgen?

>